Wednesday, December 23, 2009

the background..

satu ketika dulu, aku memang minat amik gambo.. masa belajar kat utm pun join kelab fotokreatif.. banyak benda belajar time tu.. yang aku dengar lepas aku dah abish, kelab fotokreatif siap jemput profesional photographer untuk buat kelas bagi ahli kelab.. untung betul korang.. time aku takda plak buat aktiviti camtuh.. tp apa-apa pun, aku tetap berterima kasih pada bro shukoq, joe and senior-senior kat kelab time tuh.. dapat gak pegi langkawi buat praktikal amik gambo (aku kene jd pengarah program).. agak-agak ada lg tak gambo-gambo time amik kat langkawi tuh.. lupa nak habaq, semua dalam bentuk filem.. bukan digital.. time ni hanya ada SLR.. efek pun buat guna filter ngan cahaya flash.. heheheh..

ntah camner, raya aidilfitri tahun nie, aku bleh tertarik perhatian balik pada dunia amik gambo secara proper nie.. atas 2 sebab, bos bg extra pocket money (tq bos) dan aku plak bleh ternampak kamera dslr tak sampai 3K.. heheh.. tanya org umah kalo aku beli ok tak.. dia diam.. tp aku beli gak.. dan akhirnya, bermula kembali minat aku nie..

yang satu lg best, aku bleh terjumpa balik kawan lama dan ahli sekelab masa belajo dulu.. sedara Adhadi.. last time jumpa kat HiTech Village jd programmer/sa.. skrang full time profesional photographer and ada kedai foto sendiri (http://www.myfotozone.com.my) ngan forum (http://www.duniafotografi.com).. dasat woo.. kira aku skrang mcm nak menuntu ilmu balik pasal fotografi nie.. insyaAllah... :)

0 komen: